Az adatvédelmi rendelet hatása webshopokra, honlapokra

Az adatvédelmi rendelet hatása webshopokra, honlapokraA GDPR-ról legtöbb weboldal tulajdonos, vagy csak céggel rendelkező ember valószínűleg hallott már. Aki rendelkezik saját honlappal, az valószínűleg gyűjt személyes adatokat, így szüksége lesz annak átalakítására és adatvédelmi tájékoztató készítésére.

A GDPR fő feladata tehát a személyes adatok védelme. Személyes adatnak számít minden, ami alapján egy ember beazonosítható. Ilyen pl. a név, cím, telefonszám, e-mail cím, de ide tartozik pl. a fénykép, az IP-cím, és az orvosi problémák is.

Honlapok legtöbb esetben gyűjtik a felhasználók IP-címét, valamint űrlapok esetén az ott megadott adatokat is. Ezeknek a tárolásához hozzájárulást kell kérni minden egyes érintettől, aki megadja az adatokat. A hozzájárulás kéréséhez pedig szükség van ara, hogy tájékoztassuk a látogatót, mi fog történni az általa megadott adatokkal, ki fog hozzáférni.

A hozzáféréssel rendelkezők két nagy csoportra oszthatók. Az adatkezelő, akinek a weboldalán megadják az információkat, az adatfeldolgozó, aki utána hozzáférést kap, vagy tárolja őket. Pl. amikor beküld egy űrlapot a látogató, akkor az adatkezelő a honlap tulajdonosa, adatfeldolgozó pl. a tárhelyszolgáltató, mivel nála tárolódnak el az adatok.

Webshopok esetén fokozottan jelentkezik a probléma, ugyanis minden kapcsolatfelvétel, vásárlás személyes adatok megadásával jár.

Fel kell tüntetni tehát az adatkezelő nevét, címét, az adatfeldolgozók nevét, elérhetőségeit, az adatkezelések célját, időtartamát is az adatvédelmi tájékoztatóban.

Legutóbbi bejegyzések

Archívum

Kategória