Miért fontos a webáruházas keresőoptimalizálás?

Miért fontos a webáruházas keresőoptimalizálás? Miért fontos a webáruházas keresőoptimalizálás?Sokan nem tudják, de a webáruház elkészítésével nem áll meg a munka, hanem az folyamatos átalakításokat, javításokat, rendszeres új tartalmakat igényel. Ennek a folyamatos fejlesztésnek az egyik legfontosabb része a keresőoptimalizálás.

A keresőoptimalizálás, angol nevén SEO, azokat a módosításokat jelenti, melyeknek célja, hogy a webáruház (vagy éppen egy honlap) minél előrébb jelenjen meg a Google releváns keresési találatai között. Mivel az emberek nagy része az internetes keresők segítségével „közlekedik” az interneten, így minél előrébb van egy webshop, annál több látogatója lesz, ami több vásárlót fog eredményezni. Ebben rejlik a keresőoptimalizálás fontossága, az egyik legjobb/legolcsóbb megoldás új látogatók szerzésére.

Számos fizetett hirdetési megoldást találhatunk (pl. Google Ads, Facebook hirdetések), de mindegyik hasonló elven működik: fizetni kell vagy az egyes megjelenítések, vagy a kattintások után. Ez azt jelenti, hogy minden egyes látogató, aki ezek folytán jut el egy webáruházra, pénzbe kerül. A keresőoptimalizálás viszont ilyen szempontból „ingyenes”, ugyanis bár maga az optimalizálási folyamat pénzbe, időbe kerül, de után nem kell külön minden látogatóért fizetni.

Ha a fizetett hirdetéseket abbahagyjuk, és a keresőkben nem jelenik meg elöl webáruházunk, akkor a látogatók sem fognak jönni. A megfelelően optimalizált webshopra azonban hosszú időn keresztül irányítja majd a Google a látogatókat, minimális ráfordítással.

Legutóbbi bejegyzések

Archívum

Kategória